Tlačítka
Přímé čtení tlačítek
- buttons.read(gpio_num_t gpio):
Názvy tlačítek
- Enter
- Up
- Down
- Left
- Right
- LeftUp
- LeftDown
- RightUp
- RightDown
Příklad použití
#include "Logic.hpp"
#include <iostream>
void logicMain() {
    while (true) {
        display.clear();
        if(buttons.read(Enter)) {
            display.drawSquareFilled(3, 3, 4, Rgb(255, 255, 255));    
        }
        else if(buttons.read(Right)) {
            display.drawSquareFilled(6, 3, 4, Rgb(255, 255, 255));
        }
        else if(buttons.read(Down)) {
            display.drawSquareFilled(3, 6, 4, Rgb(255, 255, 255));
        }
        else if(buttons.read(Left)) {
            display.drawSquareFilled(0, 3, 4, Rgb(255, 255, 255));
        }
        else if(buttons.read(Up)) {
            display.drawSquareFilled(3, 0, 4, Rgb(255, 255, 255));
        }
        display.show(30);
    }
}
Registrace událostí na tlačítka
buttons.priZmene / buttons.onChange
buttons.priZmene([](std::bitset<MaxID> aktualniStav, std::bitset<MaxID> zmenenaTlacitka) {
    if (zmenenaTlacitka[Up] == 1) {
        std::cout << "Tlačítko Nahoru se změnilo a teď je ";
        if (aktualniStav[Up] == 1) {
            std::cout << "zmáčknuté." << std::endl;
        } else {
            std::cout << "puštěné." << std::endl;
        }
    }
});
buttons.priZmene([](std::bitset<MaxID> aktualniStav) {
    std::cout << "Tlačítko Nahoru je nyní ";
    if (aktualniStav[Up] == 1) {
        std::cout << "zmáčknuté." << std::endl;
    } else {
        std::cout << "puštěné." << std::endl;
    }
});
buttons.priZmene([]() {
    std::cout << "Tlačítko bylo změněno. Není k dispozici více informací." << std::endl;
});
buttons.priZmene([](std::bitset<MaxID> aktualniStav, std::bitset<MaxID> zmenenaTlacitka) {
    std::cout << "Tohle uvidíte pouze pokud se změní tlačítko Dolů, a toto tlačítko je nyní ";
    if (aktualniStav[Down] == 1) {
        std::cout << "zmáčknuté." << std::endl;
    } else {
        std::cout << "puštěné." << std::endl;
    }
}, Down);
buttons.priZmene([](bool isPressed) {
    std::cout << "Tohle uvidíte pouze pokud se změní tlačítko Dolů" << std::endl;
    if (isPressed == 1) {
        std::cout << "zmáčknuté." << std::endl;
    } else {
        std::cout << "puštěné." << std::endl;
    }
}, Down);
buttons.onChange([]() {
    std::cout << "Tohle uvidíte pouze pokud se změní tlačítko Dolů" << std::endl;
}, Down);
buttons.onChange([](std::bitset<MaxID> currentState, std::bitset<MaxID> buttonChange) {
    if (buttonChange[up] == 1) {
        std::cout << "Button Up has changed and is now ";
        if (currentState[Up] == 1) {
            std::cout << "pressed." << std::endl;
        } else {
            std::cout << "released." << std::endl;
        }
    }
});
buttons.onChange([](std::bitset<MaxID> currentState) {
    std::cout << "Button Up is now ";
    if (currentState[Up] == 1) {
        std::cout << "pressed." << std::endl;
    } else {
        std::cout << "released." << std::endl;
    }
});
buttons.onChange([]() {
        std::cout << "A button has changed. No more information available" << std::endl;
    });
buttons.onChange([](std::bitset<MaxID> currentState, std::bitset<MaxID> buttonChange) {
    std::cout << "You will see this only when Button Down changes, and the button is now ";
    if (currentState[Down] == 1) {
        std::cout << "pressed." << std::endl;
    } else {
        std::cout << "released." << std::endl;
    }
}, Down);
buttons.onChange([](bool isPressed) {
    std::cout << "You will see this only when Button Down changes" << std::endl;
    if (isPressed == 1) {
        std::cout << "pressed." << std::endl;
    } else {
        std::cout << "released." << std::endl;
    }
}, Down);
buttons.onChange([]() {
    std::cout << "You will see this only when Button Down changes" << std::endl;
}, Down);
buttons.priStisku / buttons.onPress
buttons.priStisku([](std::bitset<MaxID> aktualniStav, std::bitset<MaxID> zmena) {
    std::cout << "Nějaké tlačítko bylo zmáčknuto. ";
    if (zmena[Right] == 1) {
        std::cout << "Bylo to tlačítko Vpravo" << std::endl;
    } else {
        std::cout << "Nebylo to tlačítko Vpravo" << std::endl;
    }
});
buttons.priStisku([](std::bitset<MaxID> aktualniStav) {
    std::cout << "Nějaké tlačítko bylo zmáčknuto. ";
    std::cout << "Tlačítka ";
    for(int i = 0; i < MaxID; i++) {
        if (aktualniStav[i] == 1) {
            std::cout << i << ", ";
        }
    }
    std::cout << "jsou nyní zmáčknutá." << std::endl;
});
buttons.priStisku([]() {
    std::cout << "Tlačítko bylo Zmáčknuto. Není k dispozici více informací." << std::endl;
});
buttons.priStisku([]() {
    std::cout << "Tohle uvidíte pouze pokud zmáčknete tlačítko Vlevo." << std::endl;
}, Left);
buttons.onPress([](std::bitset<MaxID> currentState, std::bitset<MaxID> changed) {
    std::cout << "A button has been pressed. ";
    if (changed[Right] == 1) {
        std::cout << "It was the Right button" << std::endl;
    } else {
        std::cout << "It was not the Right button" << std::endl;
    }
});
buttons.onPress([](std::bitset<MaxID> currentState) {
    std::cout << "A button has been pressed. ";
    std::cout << "Buttons ";
    for(int i = 0; i < MaxID; i++) {
        if (currentState[i] == 1) {
            std::cout << i << ", ";
        }
    }
    std::cout << "are now pressed." << std::endl;
});
buttons.onPress([]() {
    std::cout << "A button has been pressed. No more information available" << std::endl;
});
buttons.onPress([]() {
    std::cout << "You will see this only when Button Left get pressed down." << std::endl;
}, Left);
buttons.priUvolneni / buttons.onRelease
buttons.priUvolneni([](std::bitset<MaxID> aktualniStav, std::bitset<MaxID> zmena) {
    std::cout << "Tlačítko bylo puštěno. ";
    if (zmena[Right] == 1) {
        std::cout << "Bylo to tlačítko Vpravo" << std::endl;
    } else {
        std::cout << "Nebylo to tlačítko Vpravo" << std::endl;
    }
});
buttons.priUvolneni([](std::bitset<MaxID> aktualniStav) {
    std::cout << "Tlačítko bylo puštěno. ";
    std::cout << "Tlačítka ";
    for(int i = 0; i < MaxID; i++) {
        if (aktualniStav[i] == 0) {
            std::cout << i << ", ";
        }
    }
    std::cout << "jsou nyní puštěná." << std::endl;
});
buttons.priUvolneni([]() {
    std::cout << "Tlačítko bylo uvolněno. Není k dispozici více informací." << std::endl;
});
buttons.priUvolneni([]() {
    std::cout << "Tohle uvidíte pouze pokud pustíte tlačítko Vlevo." << std::endl;
}, Left);
buttons.onRelease([](std::bitset<MaxID> currentState, std::bitset<MaxID> changed) {
    std::cout << "A button has been released. ";
    if (changed[Right] == 0) {
        std::cout << "It was the Right button" << std::endl;
    } else {
        std::cout << "It was not the Right button" << std::endl;
    }
});
buttons.onRelease([](std::bitset<MaxID> currentState) {
    std::cout << "A button has been released. ";
    std::cout << "Buttons ";
    for(int i = 0; i < MaxID; i++) {
        if (currentState[i] == 0) {
            std::cout << i << ", ";
        }
    }
    std::cout << "are now released." << std::endl;
});
buttons.onRelease([]() {
    std::cout << "A button has been released. No more information available" << std::endl;
});
buttons.onRelease([]() {
    std::cout << "You will see this only when Button Left gets released." << std::endl;
}, Left);